معما

چند معمای جالب بلند و کوتاه بلند همراه با برای شما


زندان

زندانی دارای دو در است، یکی در آزادی و دیگری دَرِ اعدام. این زندان دارای دو زندانبان است که یکی از آنها راستگو و دیگری دروغگوست. خودِ زندانبانان همدیگر را به خوبی می شناسند. در این زندان مردی محبوس است که نمی داند کدامیک از زندانبانان راستگو، و کدامیک دروغگو است؟ به او اجازه می دهند، از هر یک از زندانبانان که دلش می خواهد سؤالی بکند و از پاسخ طرف مقابل بفهمد در آزادی کدام است تا از آن خارج شود. پرسشی که او باید بکند تا به آزادی او بینجامد چیست؟

پاسخ معما


جهانگرد

جهانگردی توسط قبیله ای وحشی دستگیر شد. اما به او اجازه داده شد تا جمله ای بگوید.ولی بدین شرط که اگر جمله او صحت داشته باشد او را در روغن جوشان بسوزانند و اگر غلط باشد، با تیرزهرآگین مورد هدف قرار دهند. جهانگرد هوشیار با کمی فکر پاسخ داد که موجب نجات او از مرگ شد. به نظر شما پاسخ او چه بود؟

پاسخ معما

عبارت جالب


منظور از عبارت شوخی وار «اِوری بادی خربا بوزه ایتینگ کُنه پا لَرزِشم سی تینگ کُنه» چیست؟

پاسخ معما

شوهر کردن دختر پادشاه

دختر پادشاهی از پدر خود میخواهد، که او را تنها به کسی شوهر دهد که بتواند به پرسشهای منظوم او پاسخ گوید، بزرگان و امیرزادگان، همه از پاسخ گفتن درمی مانند و سرخود رادر این راه برباد میدهند. تا آنکه دلاک کچلی در پاسخگویی به پرسشهای دختر پادشاه توفیق حاصل می کند. پرسشهای آن دختر چنین بود:
1-من اگر آهوی شده به کوهها بگریزم، چه می کنی؟ 2- من اگر مشتی دانه شده، برزمین ریختم، چه می کنی؟ 3- من اگر گُلی شده بر کوهها رُستم، چه می کنی؟ 4- من اگرسیبی شده به درون صندوقی رفتم، چه می کنی؟ پاسخ آن دلاک کچل چه بود؟

پاسخ معما

معما های کوتاه و بامزه

1- اگر اسکلت از بالای دیوار به پائین بپرد چه می شود ؟

 

 

2- ژاپنی ها به گوساله چه می گویند ؟

 

 

3- فرق بین عینک و تفنگ چیست ؟

 

 

4- دندان کرسی چه فایده ای دارد ؟

 

 

5- چرا آب هنگام جوشیدن قل قل می کند ؟

 

 

6- اگر قلب کسی ایستاد چه می کنیم ؟

 

 

7- اگر یک زنبور داخل دهان گربه رود ، گربه چه می گوید ؟

 

 

 

8- چرا دوچرخه خودش نمی تواند بایستد ؟

 

 

9- چطور میشود چهار نفر زیر یک چتر بایستند و خیس نشوند ؟

 

 

10- چطور می توان یک پرنده را به راحتی کشت ؟

 

 

11- چرا بعضی ها نمی توانند یخ درست کنند ؟


پاسخ معما

سه لامپ و سه کلید

اتاقی دارای سه لامپ مجزا می باشد که کلیدهای آن در بیرون اتاق قرار گرفته اند اتاق مذکور تنها دارای یک درب ورودی است . چگونه میتوان متوجه شد که هر یک از کلید ها به کدام یک از لامپ های اتاق مورد نظر تعلق دارند در صورتی که اجازه داشته باشیم که تنها یک باردرب اتاق را باز کنیم و وارد اتا ق شویم و پس از این یک بار دیگر اجازه ورود به اتاق را نداشته باشیم و درب دوباره قفل شود.!

پاسخ معما

پنج کلاه و سه مرد

در یک اتاق تاریک پنج کلاه وجود دارد ( 3 تا قرمز و 2 تا آبی) ، دو فرد بینا و یک فرد نابینا وارد اتاق میشوند و هر کدام یک کلاه بر روی سر خود میگذارند ، بعد از اتاق خارج میشوند و از روی کلاه هایی که بر سر دیگران قرار دارد درباره ی رنگ کلاه خود قضاوت میکنند . دو فرد بینا نمی توانند رنگ کلاه خود را تشخیص دهند ولی فرد نابینا  می تواند  بنظر شما نابینا چطور متوجه رنگ کلاه خود شد؟
پاسخ معما

نظرات 1 + ارسال نظر
r.mahdian چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:57 ب.ظ http://sonic20.blogfa.com

سلام.لطفابازم معمابگذارید.(همراه جواب)

چشم ، حتماً

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد